Radio Dada
0
Deel
Code einbetten
0
0
[
Radioul care va respecta urechile. Si ce se afla intre ele.
]În 11 ianuarie 1990, în capitală, ca urmare a unei donaţii franceze către Liga Studenţilor din Universitatea Bucureşti îşi începe emisia primul post de radio din România UNI-FUN Radio care emitea pe o frecvenţă neoficială obţinută de la Ministerul Comunicaţiilor în baza unei aprobări a lui Petre Roman. “Prima frecventa a fost 70 MHz, pentru ca unul dintre francezii de la FUN care venisera cu donatia a "ascultat" banda est si acolo i s-a parut ca e cel mai liber... Mai tarziu am obtinut o aprobare de la Petre Roman. Pe cererea noastra el a scris... Bekijk meer
+40237212200
[email protected]
Str. Eroilor Nr.1A Focsani
https://www.radiodada.ro/
laatste update
[2023-10-13 04:40:13]
Ansichten:
16Empfohlene Radiosender:
În 11 ianuarie 1990, în capitală, ca urmare a unei donaţii franceze către Liga Studenţilor din Universitatea Bucureşti îşi începe emisia primul post de radio din România UNI-FUN Radio care emitea pe o frecvenţă neoficială obţinută de la Ministerul Comunicaţiilor în baza unei aprobări a lui Petre Roman.
“Prima frecventa a fost 70 MHz, pentru ca unul dintre francezii de la FUN care venisera cu donatia a "ascultat" banda est si acolo i s-a parut ca e cel mai liber... Mai tarziu am obtinut o aprobare de la Petre Roman. Pe cererea noastra el a scris de mana: "Da, cu conditia pastrarii neutralitatii" Dupa obtinerea acelei aprobari MTc ne-a dat (tot neoficial) frecventa 69,8 MHZ...” (Daniel Klinger)
Ulterior datorită unor neînţelegeri între partea franceză şi cea română, postul se divide şi apar două posturi de radio Unifan Radio (partea română) şi Fun Radio (partea franceză). Primul va deveni la 30 aprilie 1992 Uniplus Radio iar ulterior datorită schimbărilor acţionariatului Radio Star şi în final Magic FM. Cel de-al doilea este deasemenea tranzacţionat şi in cele din urmă devine Radio Guerrilla.
În aceiaşi ani tulburi mai apare în Bucureşti Radio Contact (parte din reţeaua Radio Contact Belgia) care va deveni în 2003, după ce partea belgiană renunţă la staţia din România, Kiss FM.
In această perioadă în Focşani, Constantin Balaci, în februarie 1990 începe amenajarea unui studio de radio însă din cauza lipsei legislaţiei reuşeşte abia în 1992 împreună cu mai mulţi membri fondatori printre care şi Laris Productions, să înfiinţeze societatea Radio Tineret Focşani SA (22.07.1992, cu care obţine la 26 noiembrie 1992, de la Ministerul Telecomunicaţiilor frecvenţa 68.36 MHz în bandă Est astfel încât începe emisia la data de 21 februarie 1993.
Astfel Radio Tineret Focşani primul post de radio local din România poate fi considerat şi primul post de radio privat din România, cu capital exclusiv autohton, fără să beneficieze de vreun ajutor din afara ţării sub formă de capital, donaţii de echipamente sau know-how şi fără să fie urmaşul unei organizaţii radiofonice din afara ţării.
Opt ani mai târziu, la 28 septembrie 2001, Laris Productions achiziţionează tot pachetul de acţiuni şi reformează radical postul atât ca format cât şi ca poziţionare şi structură. Se schimbă frecvenţa de emisie în 106.6 Mhz bandă vest şi denumirea postului astfel născându-se Radio Dada 106.6 FM a cărui primă emisiune în noul format are loc la 15 decembrie 2001.
Radio Dada are un format ADULT CONTEMPORARY (AC), CURRENT BASED, şi difuzează în general piese actuale (50% muzică alternativă), recurrents, iar printre acestea sunt presarate şi hit-uri vechi şi valoroase. Muzica este de fapt un atu important al postului de radio, pentru că este atent aleasa de un grup de specialisti. Principalul grup-ţintă se situeaza între limitele de vârstă de 25-49 de ani. In plus, formatul AC este atrăgator şi pentru publicul feminin, care preferă în general piese AC mai uşoare, mai liniştite şi mai lente (SOFT AC).
Radio Dada a văzut în Travka expo-nenta generaţiei sale, care nu refuză hedonismul dar în dosul îmbrăţişării lui, se simte gustul amar al dezamăgirii, se ghiceşte nostalgia unui altceva, a unui asta nu poate fi totul. In societatea modernă, bazată pe consum, hedonismul este în mod necesar o filosofie de viaţă. Toate canalele media, cu tot ce produc sau propun ele, reclame, film, muzică, emisiuni, articole, talk shows, repetă obsesiv vrei!, meriţi!, consumă!, carpe diem! Generaţiile noi sunt tot mai grăbite şi nerăbdătoare să facă, să aibă, să trăiască. Nu mai există tenacitatea şi truda susţinută, nici măcar dorinţa de a construi durabil, în timp. “Corabia” nebunilor este trupa Travka, dar este şi lumea în care trăim, rătăcind în derivă prin ea însăşi… Radio Dada, i-a remarcat, încurajat şi promovat încă de la început, invitându-i să concerteze în decembie 2002 alături de Sarmalele Reci şi Hara, în mai 2003 alaturi de Viţa de Vie, în 2004 alături de Vama Veche pentru ca în 2005 Radio Dada să organizeze lansarea albumului în cadrul unui concert la Laptăria lui Enache Bucureşti.
Radio Dada, consecvent ideii care a stat la baza înfiinţării postului, aceea de a promova muzica bună, s-a implicat în industria muzicală din România, finanţând în 2005, în calitate de casă de discuri independentă, apariţia primului album al trupei Travka (”Corabia Nebunilor”), care la aceea dată reprezinta o noutate în peisajul muzical romanesc, destul de sărac în pop-rock alternativ ori brit-pop, genuri ce se bucurau de o largă apreciere în Europa şi America, dar nu erau mai deloc promovate în Romania. Travka aducea un sunet proaspat, unic şi personal, aspru dar mai puţin agresiv, melodios fără a cădea în dulceag. Nu seamăna cu nimeni din rock-ul autohton, dar seamăna cu ce se canta atunci în lume, fără însă a copia pe cineva anume. Unii îi aseamănau cu Héroes del Silencio, poate datorită timbrului vocalistului George Gadei. Alţii îi comparau cu Snow Patrol, Jet sau Supergrass, nu pentru că ar fi semănat cu adevarat, ci pentru că se încadrau într-un gen prea puţin reprezentat şi mediatizat în Romania.
Intr-o perioadă în care, din motive economice, pe aproape toate posturile de radio şi televiziune se promovau cu inconştienţă manelele şi alte genuri similare, Radio Dada s-a încăpăţânat să susţină prin toate mijloacele muzica bună, sperând că tinerii vor şti să aleagă. Dar pentru a alege trebuiau să audă şi altceva. De aceea, prin organizarea de concerte sau prin sugestii făcute autorităţilor locale,Radio Dada reuşeşte să aducă în Focşani trupe precum Viţa de Vie, Zob, Taxi, Vama Veche, Narcisa Suciu,Phoenix, Vank, Sarmalele Reci, Seven, Holograf şi alţii.
Radio Dada şi-a permis să difuzeze muzica pe care nici un alt post de radio din ţară nu a avut curajul s-o difuzeze, şi-a permis să se ridice împotriva invaziei de incultură care ne cuprindea din toate părţile, şi-a permis să arate cu degetul penibilul din viaţa noastră marcată de comica tranziţie de la un comunism ridicol la o economie de piaţå la fel de ridicolă. Radio Dada a supravieţuit, sfidând legile acestei economii de piaţă autohtone care spuneau că preţul succesului era după 20 de ani de la revoluție ca şi în comunism: minciuna, incultura, impostura şi aservirea. Radio Dada se adresează celor care realizază cå sufletul le este violat de emisiuni ridicole, celor care-şi dau seama că goana dupå bani i-a abrutizat, celor care au obosit să asculte muzica impuså de piaţå, celor care sunt scârbiţi de mirosul iute de transpiraţie amestecat cu un iz de båuturå şi de tutun ieftin, ce scapå din faldurile de gråsime ale unei nesârşite tranziţii cu ghiul pe deget, ce “soarbe” cu nobleţe din ceaşca de cafea ţinând cu distincţie degetul mic ridicat, parcă pentru a-şi admira unghia crescutå: o inestimabilå unealtå pentru scobirea cariilor societåţii în care tråim, a cårei voce o auzi, strigând răguşită: „Hai fă că a-nceput telenovela!”.
Poate ca societatea în care trăim ne fură speranţele, timpul, vlaga dar nu ne poate lua dreptul de a visa. Suntem interfaţa dintre două infinituri, ori dacă pe cel exterior nu putem să-l stăpânim fiind guvernat de legi ce ne sunt impuse, măcar ne putem pierde în cel interior. Cine ne poate opri să închidem ochii şi să ne lăsăm purtaţi de muzică pe câmpul cu margarete, într-o zi însorită de vară, unde tolăniţi în iarbă putem simţi adierea vântului călduţ, putem chiar adulmeca mirosul ierbii? Indiferent de cât de grea sau absurdă ni se pare viaţa, putem evada înăuntr-ul nostru unde orice dorinţă poate deveni realitate… iar muzica bună este cea care ne poate duce acolo.
“Prima frecventa a fost 70 MHz, pentru ca unul dintre francezii de la FUN care venisera cu donatia a "ascultat" banda est si acolo i s-a parut ca e cel mai liber... Mai tarziu am obtinut o aprobare de la Petre Roman. Pe cererea noastra el a scris de mana: "Da, cu conditia pastrarii neutralitatii" Dupa obtinerea acelei aprobari MTc ne-a dat (tot neoficial) frecventa 69,8 MHZ...” (Daniel Klinger)
Ulterior datorită unor neînţelegeri între partea franceză şi cea română, postul se divide şi apar două posturi de radio Unifan Radio (partea română) şi Fun Radio (partea franceză). Primul va deveni la 30 aprilie 1992 Uniplus Radio iar ulterior datorită schimbărilor acţionariatului Radio Star şi în final Magic FM. Cel de-al doilea este deasemenea tranzacţionat şi in cele din urmă devine Radio Guerrilla.
În aceiaşi ani tulburi mai apare în Bucureşti Radio Contact (parte din reţeaua Radio Contact Belgia) care va deveni în 2003, după ce partea belgiană renunţă la staţia din România, Kiss FM.
In această perioadă în Focşani, Constantin Balaci, în februarie 1990 începe amenajarea unui studio de radio însă din cauza lipsei legislaţiei reuşeşte abia în 1992 împreună cu mai mulţi membri fondatori printre care şi Laris Productions, să înfiinţeze societatea Radio Tineret Focşani SA (22.07.1992, cu care obţine la 26 noiembrie 1992, de la Ministerul Telecomunicaţiilor frecvenţa 68.36 MHz în bandă Est astfel încât începe emisia la data de 21 februarie 1993.
Astfel Radio Tineret Focşani primul post de radio local din România poate fi considerat şi primul post de radio privat din România, cu capital exclusiv autohton, fără să beneficieze de vreun ajutor din afara ţării sub formă de capital, donaţii de echipamente sau know-how şi fără să fie urmaşul unei organizaţii radiofonice din afara ţării.
Opt ani mai târziu, la 28 septembrie 2001, Laris Productions achiziţionează tot pachetul de acţiuni şi reformează radical postul atât ca format cât şi ca poziţionare şi structură. Se schimbă frecvenţa de emisie în 106.6 Mhz bandă vest şi denumirea postului astfel născându-se Radio Dada 106.6 FM a cărui primă emisiune în noul format are loc la 15 decembrie 2001.
Radio Dada are un format ADULT CONTEMPORARY (AC), CURRENT BASED, şi difuzează în general piese actuale (50% muzică alternativă), recurrents, iar printre acestea sunt presarate şi hit-uri vechi şi valoroase. Muzica este de fapt un atu important al postului de radio, pentru că este atent aleasa de un grup de specialisti. Principalul grup-ţintă se situeaza între limitele de vârstă de 25-49 de ani. In plus, formatul AC este atrăgator şi pentru publicul feminin, care preferă în general piese AC mai uşoare, mai liniştite şi mai lente (SOFT AC).
Radio Dada a văzut în Travka expo-nenta generaţiei sale, care nu refuză hedonismul dar în dosul îmbrăţişării lui, se simte gustul amar al dezamăgirii, se ghiceşte nostalgia unui altceva, a unui asta nu poate fi totul. In societatea modernă, bazată pe consum, hedonismul este în mod necesar o filosofie de viaţă. Toate canalele media, cu tot ce produc sau propun ele, reclame, film, muzică, emisiuni, articole, talk shows, repetă obsesiv vrei!, meriţi!, consumă!, carpe diem! Generaţiile noi sunt tot mai grăbite şi nerăbdătoare să facă, să aibă, să trăiască. Nu mai există tenacitatea şi truda susţinută, nici măcar dorinţa de a construi durabil, în timp. “Corabia” nebunilor este trupa Travka, dar este şi lumea în care trăim, rătăcind în derivă prin ea însăşi… Radio Dada, i-a remarcat, încurajat şi promovat încă de la început, invitându-i să concerteze în decembie 2002 alături de Sarmalele Reci şi Hara, în mai 2003 alaturi de Viţa de Vie, în 2004 alături de Vama Veche pentru ca în 2005 Radio Dada să organizeze lansarea albumului în cadrul unui concert la Laptăria lui Enache Bucureşti.
Radio Dada, consecvent ideii care a stat la baza înfiinţării postului, aceea de a promova muzica bună, s-a implicat în industria muzicală din România, finanţând în 2005, în calitate de casă de discuri independentă, apariţia primului album al trupei Travka (”Corabia Nebunilor”), care la aceea dată reprezinta o noutate în peisajul muzical romanesc, destul de sărac în pop-rock alternativ ori brit-pop, genuri ce se bucurau de o largă apreciere în Europa şi America, dar nu erau mai deloc promovate în Romania. Travka aducea un sunet proaspat, unic şi personal, aspru dar mai puţin agresiv, melodios fără a cădea în dulceag. Nu seamăna cu nimeni din rock-ul autohton, dar seamăna cu ce se canta atunci în lume, fără însă a copia pe cineva anume. Unii îi aseamănau cu Héroes del Silencio, poate datorită timbrului vocalistului George Gadei. Alţii îi comparau cu Snow Patrol, Jet sau Supergrass, nu pentru că ar fi semănat cu adevarat, ci pentru că se încadrau într-un gen prea puţin reprezentat şi mediatizat în Romania.
Intr-o perioadă în care, din motive economice, pe aproape toate posturile de radio şi televiziune se promovau cu inconştienţă manelele şi alte genuri similare, Radio Dada s-a încăpăţânat să susţină prin toate mijloacele muzica bună, sperând că tinerii vor şti să aleagă. Dar pentru a alege trebuiau să audă şi altceva. De aceea, prin organizarea de concerte sau prin sugestii făcute autorităţilor locale,Radio Dada reuşeşte să aducă în Focşani trupe precum Viţa de Vie, Zob, Taxi, Vama Veche, Narcisa Suciu,Phoenix, Vank, Sarmalele Reci, Seven, Holograf şi alţii.
Radio Dada şi-a permis să difuzeze muzica pe care nici un alt post de radio din ţară nu a avut curajul s-o difuzeze, şi-a permis să se ridice împotriva invaziei de incultură care ne cuprindea din toate părţile, şi-a permis să arate cu degetul penibilul din viaţa noastră marcată de comica tranziţie de la un comunism ridicol la o economie de piaţå la fel de ridicolă. Radio Dada a supravieţuit, sfidând legile acestei economii de piaţă autohtone care spuneau că preţul succesului era după 20 de ani de la revoluție ca şi în comunism: minciuna, incultura, impostura şi aservirea. Radio Dada se adresează celor care realizază cå sufletul le este violat de emisiuni ridicole, celor care-şi dau seama că goana dupå bani i-a abrutizat, celor care au obosit să asculte muzica impuså de piaţå, celor care sunt scârbiţi de mirosul iute de transpiraţie amestecat cu un iz de båuturå şi de tutun ieftin, ce scapå din faldurile de gråsime ale unei nesârşite tranziţii cu ghiul pe deget, ce “soarbe” cu nobleţe din ceaşca de cafea ţinând cu distincţie degetul mic ridicat, parcă pentru a-şi admira unghia crescutå: o inestimabilå unealtå pentru scobirea cariilor societåţii în care tråim, a cårei voce o auzi, strigând răguşită: „Hai fă că a-nceput telenovela!”.
Poate ca societatea în care trăim ne fură speranţele, timpul, vlaga dar nu ne poate lua dreptul de a visa. Suntem interfaţa dintre două infinituri, ori dacă pe cel exterior nu putem să-l stăpânim fiind guvernat de legi ce ne sunt impuse, măcar ne putem pierde în cel interior. Cine ne poate opri să închidem ochii şi să ne lăsăm purtaţi de muzică pe câmpul cu margarete, într-o zi însorită de vară, unde tolăniţi în iarbă putem simţi adierea vântului călduţ, putem chiar adulmeca mirosul ierbii? Indiferent de cât de grea sau absurdă ni se pare viaţa, putem evada înăuntr-ul nostru unde orice dorinţă poate deveni realitate… iar muzica bună este cea care ne poate duce acolo.
© LogFM.com, 2009-2024 (2024-08-12,08:54:20)